Review: Coolermaster CM Storm Reaper

Conclusie

De Coolermaster Storm Reaper is een comfortabele muis van een goed formaat voor de gemiddelde gebruik, zo beschikt de muis over een flinke buiging waardoor de muis prima in de hand past. De Reaper is een muis welke voornamelijk is gericht op de game markt, zo is de software en de hardware ontworpen voor gamers. Via de meegeleverde software is het mogelijk om de muis volledig naar eigen wens in te richten met diverse profielen. Met de CMstorm software heb je de mogelijkheid om verschillende functionaliteiten aan te passen waaronder de buttons, DPI levels, LED functionaliteiten, en Macro knoppen. Ook heb je de mogelijkheid om verschillende profielen aan te maken. Door de profielen kan je enorm snel switchen tussen verschillende DPI levels.

CM Storm05

Qua uiterlijk doet de muis het ook goed, wel zijn er aparte materialen gebruikt zoals aluminium voor het scrollwiel en de achterzijde van de muis, vooral het aluminium voor het scrollwiel is een zeer goede toepassing, gezien deze goed in hand valt. De aanwezige verlichting is doormiddel van de software volledig naar eigen wens te customizen, wel zijn de leds beperkt tot alleen de weergave; wit.

De Reaper werkt enorm nauwkeurig op verschillende oppervlaktes. De bewegingen worden nauwkeuriger geregistreerd door het gebruik van de optische sensor. Vooral in vergelijking met een laser muis merk je dat de optische muis de bewegingen iets nauwkeuriger en sneller zal registeren. Qua gevoeligheid is alles naar wens in te stellen via de software, van 100×100 dpi op de X en Y as naar de maximale 8200×8200 DPI. De muis is alleen bedoeld voor rechtshandige gezien de muis specifiek is ontworpen met een bepaalde vorm en button

Algemene conclusie

Coolermaster heeft met de nieuwe Storm Reaper een prima muis op de markt gezet welke vooral voor de gamers bedoeld zijn, ook voor toepassingen zoals Office en Photoshop is de muis prima geschikt, aangezien de DPI vrij breed ingesteld kan worden met de X en Y as.

Sterke punten

• Prijs/kwaliteit verhouding
  • Goede prestatie’s
  • Uitgebreid software pakket
  • DPI switch knop
  • Vele aanpasbare knoppen
  • Marco recorder
  • Sleeved kabel

Verbeter punten

• Materiaal gebruik bij begin erg wennen
  • Geen toevoeging voor extra gewicht

Inhoudsopgave:

Op de volgende pagina’s gaan we verder met de review van de CM Storm reaper :

1
2
3
4
RECENSIES OVERZICHT
Algemene beoordeling
8
Features
7
Bouwkwaliteit
9
Gebruikersgemak
8
Vorig artikelGoPro komt met goedkoop instapmodel
Volgend artikelSamsung stopt met laptops in Europa
review-coolermaster-cm-storm-reaperDe Coolermaster CM Storm muis is zeer geschikt als muis voor verschillende toepassingen waaronder natuurlijk gaming, ook is de muis vanwege de verschillende DPI levels zeer geschikt voor Photoshop en andere grafische toepassingen.